Już jutro poniedziałek, być może czeka Ciebie jutro ważne spotkanie, warto przygotować się do niego. W końcu jak mówił Benjamin Franklin: zaniedbując przygotowania, przygotowujesz się na porażkę. Historię, którą za chwilę przeczytasz zaczerpnąłem z lektury „Myślenie strategiczne – o doprowadzaniu spraw do szczęśliwego końca” autorstwa Vincentego Harrisa, eksperta w dziedzinie komunikacji i mowy ciała.

W latach dwudziestych dwudziestego wieku pewien dżentelmen, który nazywał się Ivy Lee, wszedł do biura Charlsena Schwaba, a z jego ust padło niecodzienne stwierdzenie: Powiedział: „Panie Schwab, jeśli pozwoli mi pan spędzić 15 minut z każdym z pana menedżerów, radykalnie poprawię ich efektywność”. Schwab nie był głupi, a te słowa brzmiały jak stek bzdur. Jednakże Lee powrócił z propozycją, której nie sposób było się oprzeć. Tym razem rzekł: „Panie Schwab, jeśli pozwoli mi pan spędzić 15 minut z każdym z pańskich menedżerów, proszę tylko, aby za 90 dni wypisał mi pan czek na kwotę równą temu, ile było to dla pana warte”.

Jak, słusznie, domyślasz się, ta oferta była zbyt kusząca, Schwab nie mógł jej odrzucić. Ivy Lee nie poświęcił jednak 15 minut na rozmowę z każdym menedżerem, a jedynie około 10. Dziewięćdziesiąt dni później Charles Schwab usiał przy swoim biurku i wypisał czek o wartości 600 000 dolarów.

Zapewne jesteś ciekaw, co takiego zrobił Ivy Lee, że zarobił sześćset tysięcy dolarów za 10 minut z każdym menedżerów. Pewnie sądzisz, że możesz to powtórzyć. Masz rację, możesz. Ivy Lee powiedział menedżerom: dzień wcześniej, na kartce papieru, zapisz liczby od 1 do 6, a następnie przy każdej z nich zanotuj 6 najważniejszych rzeczy do zrobienia w ciągu kolejnego dnia. Rzeczy, które dotyczą ogólnego celu czy misji na dany dzień.

Prawdopodobnie już dostrzegasz, że taki spis zdecydowanie różni się od przeciętnej listy, jaką robiłeś w przeszłości. Najczęściej ludzie po prostu zapisują, cokolwiek przyjdzie im do głowy, i nie mierzą tego ani nie porównując do czegokolwiek, co ma znaczenie. Kolejnym błędem jest zapisywanie więcej niż 6 rzeczy, co stoi w sprzeczności z twierdzeniem, że ludzka świadomość jest zdolna do zachowania tylko od 5 do 9 fragmentów informacji w danej chwili.

Najważniejsza część dotyczy określenia priorytetu zadań. Ivy Lee powiedział menedżerom Charlesa Schwaba: „Wykonane zadania skreślcie z listy. Te, których nie zrobicie danego dnia, umieśćcie na początku listy na kolejny dzień.”

Szczerze powiedziawszy sam od niedawna stosuję strategię 6 najważniejszych rzeczy do zrobienia każdego dnia i sprawdza się bardzo dobrze! A Ty jakich strategii używasz? Wypróbujesz strategię planowania dnia wcześniej?😉

Jedna odpowiedź
Nim odejdziesz zostaw po sobie ślad:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *